lördag 25 augusti 2007

utekväll

va ute ikväll med 1 gammal vän och 1 halvny vän och en ny kille som jag träffat en gång för 4 år sen.

rätt trevlig kväll.. tog några bira på söder, sen vasastan.

drog hem rätt tidigt men ändå skönt

är ganska småfull nu så jag kommer nog radera det här sen:)

fredag 24 augusti 2007

friday afternoon

Jobbade till kl 00:20 igårkväll och leverade möbler hela kvällen.

Vaknade med obehag.. känner en stark press av allt som måste göras nu inom några dagar.

Nu var dessutom en av ägarna till våra konkurrenter och tittade på min lägenhet som är till försäljning. Kändes inte så lite olustigt att ha huvudkonkurrenten i sitt kök helt plötsligt.

...

Nu är det två timmar senare, jag har lugnat mig lite, ska kolla pickupartist avsnitt 2.
Kanske blir en lite utgång ikväll med två gamla vänner..

onsdag 22 augusti 2007

Uppföljning

Öppnade i fredags med en 8 poängare och körde rutinen med att jag slagit vad om att få en puss av henne. Började snacka om att bjuda på en bit av min öl om hon gick med på det, hon gick till slut med på det mot ett glas vitt vin. Jag insisterade på att en bit av min nästa öl var belöningen.
Frågade varför hon inte kunde kyssa mig som är så snygg. Frågade om hon kanske har en pojkvän i närheten som blir arg. Nej hon hade ingen pojkvän. Hade vart singel i ett halvår. Haft förhållande på 3½ år innan dess med en kille som bara tittade på fotboll medan hon fick sköta tvättandet, disken, osv. Jag sa att hon valt fel, hon borde valt mig, jag sköter alltid tvättandet, diskandet, medans frugan kan ligga och titta på fotboll. Hon ler. Jag smajlar och ger henne mina bästa flirtblickar. En kompis avbryter mig med en pinsam kommentar om att vadet är avbrutet. Pinsam tystnad. Jag babblar något om att vadet inte är av.. jag vet nu knappt vad jag säger och jag tror inte det är särkilt vettigt det jag får fram. Hon springer iväg en minut och lämnar sitt glas vin hos mig. När hon kommer tillbaka insisterar jag på en puss för att jag vart så stjysst och passat hennes vin. Funkar inte. Jag svamlar något om att det var trevligt att prata med henne och frågar om vi ska ta ett glas vin imorgon istället. Hon går med på det och jag ger henne mitt visitkort. Vi babblar vidare om vart hon bor, hon bor några kvarter bort.

Stället stänger, lyset tänds. Vi sitter kvar en stund och babblar om något i ett par minuter.
Vi går ut men inte riktigt samtidigt, möts utanför innan hon ska gå.
Jag kör rutin med en avskedspuss. Hon tvekar. Jag säger att hon inte kommer ångra sig. Hon verkar nöjd med svaret och frågar om jag är säker? Jag pussar henne. Jag försöker dra ut på pussen men hon drar sig undan, jag säger en gång till och vi kysser varandra. En snabb kyss.

Vi skiljs.

En timme senare får jag sms där det står: Trevligt att träffas ses puss
Jag svarar: Sov gott
Dagen efter skickar jag: Lycka till med kräftskivan tjejen... och glöm inte vad du lovade imorn ;)
Hon dagen efter: Nämen hej på dig. Hur har helgen varit? Tänkte bara tala om att mitt löfte måste jag tyvär bryta. Har lite saker ja måste få klart tills i morgon så ett glas vin i veckan kanske? Puss
Jag: Om du tycker det så visst, kan jag väl gå med på, är ledig tis och torsdag som det ser ut nu... Puss
Hon:Tisdag jobbar jag till 20 men efter det är det ingen fara. Är ledig onsdag. Puss
Jag: Hej, hade en del att göra igår, men vad gör du ikv vid 8-tiden.. Puss
Hon:Hej på dig. Ingen fara, inget speciellt planerat. Vad har du planerat? Puss

Jag ringer henne och kör denna rutin:
Hon svarar med för och efternamn.
Jag: Hallå där det är georg.
Fråger läget, berättar att jag fått fullt upp och jobbat över och kände att det var lika bra att jag ringde henne. Körde några knep. Hon pratade om att hon och en kompis pratat om att det vore mysigt med bio på kvällen. Jag frågade om hon försökte bjuda ut på bio.
Hon skrattar och nekar till det. Jag säger ngt om att hon ska bjuda mig på vin för att hon fick den där pussen till slut senast vi sågs. (återkoppling till senaste positiva händelsen/känslan)
Hon skrattar och säger att det var tvärtom. Vilket det troligtvis var.
Jag säger hur som helst att hon var ganska så söt och därför kan tänka mig att ta en andra titt. Hon säger att hon har för sig att jag var ganska söt också. Jag föreslår att ses kl 8 i gamla stan på samma ställe vi träffades på första gången. Hon föreslår kl 9. Jag säger att jag hör av mig om det blir ändrade planer. Vi säger puss och lägger på.

Bra jobbat, styrt dejt, trodde jag.

ca 2 timmar senare ringer hon 2 ggr utan att jag hör det, jag ringer tillbaka 45 min senare och förstår nog vad hon vill.

Hon börjar med: Jag hoppas verkligen inte du blir ledsen nu men jag måste göra en sak ikväll. Jag borde här sagt att det inte är någon fara med mig men att jag förstår att det kan bli svårt för henne att klara sig levande genom kvällen utan mig. Tydligen ska hennes farmor ha släktträff som hon måste gå på, den börjar 8 och hon vet inte om hon kommer hinna in till stan så att vi hinner ses.
Jag beklagar mig och säger att jag ju precis har gjort mig iordning, tvättat kläder, sminkat mig, målat naglarna. Hon får dåligt samvete. Säger att hon verkligen hade velat träffas, det är inte det. Jag säger att hon kan ringa om hon kommer in tidigare än väntat, jag kommer nog gå ut med några vänner ändå.
Hon säger att om det ändå inte blir så att vi ses ikväll så kan vi ses nån annan dag snart, och frågar hur det ser ut för mig i resten av veckan och helgen. Jag säger att jag är fullbokad tills på fredag kväll.

Avslutandet av samtalet var inte så bra men men.. jag svamlar något om att hon kan ringa ikväll om hon kommer till stan, annars så kan vi se hur vi gör de närmsta dagarna. Ta det lugnt, hejdå. Hon säger puss puss.

måndag 20 augusti 2007

monday morning

Jag gillar inte morgnar och jag gillar inte måndagar, måndagar är veckans morgon.

Det har funnits tidpunkter då jag gillat både morgnar och måndagar men nu är inte en sådan.

Denna måndagen har jag idogt jobbat hängivet från 10 till 20:30. Närmare redogörelse, behandlat/svarat på mejl, pratat med kinaleverantörer, betalat fakturor, överklagat fakturor, tagit emot reklamationer, levererat produkter, inspekterat produkter, utformat tidningsannonser till svenskan, utformat annat tryckmaterial, fottat produkter, skrivit om produkter, hanterat domäner, dividerat med myndigheter, letat körskolor, kollat börsen, tagit hand om kunder, pratat med personal angående löner och tidsramar för projekt, osv osv.

Sedan har jag hunnit med att träna och trycka i mig erforderliga mängder protein för att bibehålla min stadiga viktökning. Träningen gick hyfsat bra, 7 av 10 på skalan. Det känns dock alltid lite småsegt efter en utgångshelg.

Nu har jag nyss sett fotbollskväll, italienska ligan verkar bli bra med napoli, juve och genoa som nykomlingar, inte för att jag bryr mig.

Nu ska jag surfa lite sen sova.

lördag 18 augusti 2007

utekväll

Kom just hem.

Ikväll var mindre kul. Men trevligt visst.

Varför hyckla. En kul kväll innebär att hångla/ligga med tjejer. Ikväll gick det inte så bra på vardera fronter.

Anledning? Jag orkar inte med sällskapet. En pundare, en fjantig wannabe adelsman utan egentligt driv i sig, och en vän med svag vilja och ingen känsla för kvällens rytm. Slutar bara med tristess. Det är en kombination av människor som istället för att sammanfogas till en större helhet än var och en för sig blir tvärtom, dvs en mindre helhet än summan av var och en för sig.

Fuck it. Stockholm är en stad bland 100, eller kanske 1000.

Om två eller tre år drar jag till L.A. Vad har jag kvar att göra här. Ingenting.

Å andra sidan.

Allt är relativt. Allt beror på vad man jämför med. Jämför man med en kväll i kina så var denna kvällen ganska actionfylld.

Nuff said...

fredag 17 augusti 2007

Fylleinlägg

Ta inte detta på för stort allvar... vem som än läser det.

Kom just hem, klockan är 03:36.

Var ute på några söderhak och hinkade bira med 2 polare från gymnasiet.
Drog upp längs götgatsbacken efter att jag wallraffat en stund bland medborgarplatsens sunksöderbarer. Slutade upp på ett fritt inträde hak i Gamla stan. Träffade upp annan gammal fiskarpolare där och började leka lite lekar.

Slutade upp med att ena polarn hånglade med robinsonrobbans flickvän framför robinsonrobban, och jag själv hånglade med nån annan söt tjej på stället. Jo hon var faktiskt riktigt söt och snygg. Kul kväll, träffade mkt nytt folk där på det där stället som jag nog aldrig skulle träffat annars.

Övriga iaktagelser:

Blev kallade fjollor i fatburksparken på söder av något drägg. (pga bakåtslickat hår och skjorta)
Rätt sjukt att södermalmsbefolkningen är mer diskrimerande och elitistisk än stureplansbratsen när det kommer till kritan. Det som ska vara söder-andan, att alla är lika goa galosher, är kanske inte så gjutet i sten som kan tros.

Nåväl, nog om detta.

Har för övrigt gått upp ca 1 kg på bara en vecka vilket är skönt. Ska köra hårt med träningen nästa vecka och sikta på +5 kg till jul.

Sov gott

onsdag 15 augusti 2007

Ytligheten flödar

Känner mig stark idag. Tar 21-kilos hantlar nu på gymmet vilket är ett framsteg på 3 kg.
Sprang vallhallavägen fram och tillbaka för en halvtimme sedan. Har gått upp ca 2 kg muskler på nån månad. Äter som en varg, pasta, kött, tonfisk, protein. Målet är att gå upp ca 7 kg muskler innan sommaren 2008. Det är ungefär 1 kg per månad. Inte omöjligt.

Pengarna kommer troligtvis rulla in för fullt i år. Affärerna är fint upplagda och nu är det bara att sälja in hela kalaset, måste anställa en säljare.

Solbrännan är på plats, hälsan har inte varit bättre på år.

Pengar, utseende, fysik. Vilket enfaldigt liv va!?

Som supersnygg rich dude kan livet säkert vara helt okej ja. Men till skillnad från de flesta där ute så är det långt från tillräckligt för mig.

Jag skulle hellre skriva en riktigt bra bok än att leva i onödigt överflöd.

Kanske slår min önskan in.