lördag 18 augusti 2007

utekväll

Kom just hem.

Ikväll var mindre kul. Men trevligt visst.

Varför hyckla. En kul kväll innebär att hångla/ligga med tjejer. Ikväll gick det inte så bra på vardera fronter.

Anledning? Jag orkar inte med sällskapet. En pundare, en fjantig wannabe adelsman utan egentligt driv i sig, och en vän med svag vilja och ingen känsla för kvällens rytm. Slutar bara med tristess. Det är en kombination av människor som istället för att sammanfogas till en större helhet än var och en för sig blir tvärtom, dvs en mindre helhet än summan av var och en för sig.

Fuck it. Stockholm är en stad bland 100, eller kanske 1000.

Om två eller tre år drar jag till L.A. Vad har jag kvar att göra här. Ingenting.

Å andra sidan.

Allt är relativt. Allt beror på vad man jämför med. Jämför man med en kväll i kina så var denna kvällen ganska actionfylld.

Nuff said...

fredag 17 augusti 2007

Fylleinlägg

Ta inte detta på för stort allvar... vem som än läser det.

Kom just hem, klockan är 03:36.

Var ute på några söderhak och hinkade bira med 2 polare från gymnasiet.
Drog upp längs götgatsbacken efter att jag wallraffat en stund bland medborgarplatsens sunksöderbarer. Slutade upp på ett fritt inträde hak i Gamla stan. Träffade upp annan gammal fiskarpolare där och började leka lite lekar.

Slutade upp med att ena polarn hånglade med robinsonrobbans flickvän framför robinsonrobban, och jag själv hånglade med nån annan söt tjej på stället. Jo hon var faktiskt riktigt söt och snygg. Kul kväll, träffade mkt nytt folk där på det där stället som jag nog aldrig skulle träffat annars.

Övriga iaktagelser:

Blev kallade fjollor i fatburksparken på söder av något drägg. (pga bakåtslickat hår och skjorta)
Rätt sjukt att södermalmsbefolkningen är mer diskrimerande och elitistisk än stureplansbratsen när det kommer till kritan. Det som ska vara söder-andan, att alla är lika goa galosher, är kanske inte så gjutet i sten som kan tros.

Nåväl, nog om detta.

Har för övrigt gått upp ca 1 kg på bara en vecka vilket är skönt. Ska köra hårt med träningen nästa vecka och sikta på +5 kg till jul.

Sov gott

onsdag 15 augusti 2007

Ytligheten flödar

Känner mig stark idag. Tar 21-kilos hantlar nu på gymmet vilket är ett framsteg på 3 kg.
Sprang vallhallavägen fram och tillbaka för en halvtimme sedan. Har gått upp ca 2 kg muskler på nån månad. Äter som en varg, pasta, kött, tonfisk, protein. Målet är att gå upp ca 7 kg muskler innan sommaren 2008. Det är ungefär 1 kg per månad. Inte omöjligt.

Pengarna kommer troligtvis rulla in för fullt i år. Affärerna är fint upplagda och nu är det bara att sälja in hela kalaset, måste anställa en säljare.

Solbrännan är på plats, hälsan har inte varit bättre på år.

Pengar, utseende, fysik. Vilket enfaldigt liv va!?

Som supersnygg rich dude kan livet säkert vara helt okej ja. Men till skillnad från de flesta där ute så är det långt från tillräckligt för mig.

Jag skulle hellre skriva en riktigt bra bok än att leva i onödigt överflöd.

Kanske slår min önskan in.