Öppnade i fredags med en 8 poängare och körde rutinen med att jag slagit vad om att få en puss av henne. Började snacka om att bjuda på en bit av min öl om hon gick med på det, hon gick till slut med på det mot ett glas vitt vin. Jag insisterade på att en bit av min nästa öl var belöningen.
Frågade varför hon inte kunde kyssa mig som är så snygg. Frågade om hon kanske har en pojkvän i närheten som blir arg. Nej hon hade ingen pojkvän. Hade vart singel i ett halvår. Haft förhållande på 3½ år innan dess med en kille som bara tittade på fotboll medan hon fick sköta tvättandet, disken, osv. Jag sa att hon valt fel, hon borde valt mig, jag sköter alltid tvättandet, diskandet, medans frugan kan ligga och titta på fotboll. Hon ler. Jag smajlar och ger henne mina bästa flirtblickar. En kompis avbryter mig med en pinsam kommentar om att vadet är avbrutet. Pinsam tystnad. Jag babblar något om att vadet inte är av.. jag vet nu knappt vad jag säger och jag tror inte det är särkilt vettigt det jag får fram. Hon springer iväg en minut och lämnar sitt glas vin hos mig. När hon kommer tillbaka insisterar jag på en puss för att jag vart så stjysst och passat hennes vin. Funkar inte. Jag svamlar något om att det var trevligt att prata med henne och frågar om vi ska ta ett glas vin imorgon istället. Hon går med på det och jag ger henne mitt visitkort. Vi babblar vidare om vart hon bor, hon bor några kvarter bort.
Stället stänger, lyset tänds. Vi sitter kvar en stund och babblar om något i ett par minuter.
Vi går ut men inte riktigt samtidigt, möts utanför innan hon ska gå.
Jag kör rutin med en avskedspuss. Hon tvekar. Jag säger att hon inte kommer ångra sig. Hon verkar nöjd med svaret och frågar om jag är säker? Jag pussar henne. Jag försöker dra ut på pussen men hon drar sig undan, jag säger en gång till och vi kysser varandra. En snabb kyss.
Vi skiljs.
En timme senare får jag sms där det står: Trevligt att träffas ses puss
Jag svarar: Sov gott
Dagen efter skickar jag: Lycka till med kräftskivan tjejen... och glöm inte vad du lovade imorn ;)
Hon dagen efter: Nämen hej på dig. Hur har helgen varit? Tänkte bara tala om att mitt löfte måste jag tyvär bryta. Har lite saker ja måste få klart tills i morgon så ett glas vin i veckan kanske? Puss
Jag: Om du tycker det så visst, kan jag väl gå med på, är ledig tis och torsdag som det ser ut nu... Puss
Hon:Tisdag jobbar jag till 20 men efter det är det ingen fara. Är ledig onsdag. Puss
Jag: Hej, hade en del att göra igår, men vad gör du ikv vid 8-tiden.. Puss
Hon:Hej på dig. Ingen fara, inget speciellt planerat. Vad har du planerat? Puss
Jag ringer henne och kör denna rutin:
Hon svarar med för och efternamn.
Jag: Hallå där det är georg.
Fråger läget, berättar att jag fått fullt upp och jobbat över och kände att det var lika bra att jag ringde henne. Körde några knep. Hon pratade om att hon och en kompis pratat om att det vore mysigt med bio på kvällen. Jag frågade om hon försökte bjuda ut på bio.
Hon skrattar och nekar till det. Jag säger ngt om att hon ska bjuda mig på vin för att hon fick den där pussen till slut senast vi sågs. (återkoppling till senaste positiva händelsen/känslan)
Hon skrattar och säger att det var tvärtom. Vilket det troligtvis var.
Jag säger hur som helst att hon var ganska så söt och därför kan tänka mig att ta en andra titt. Hon säger att hon har för sig att jag var ganska söt också. Jag föreslår att ses kl 8 i gamla stan på samma ställe vi träffades på första gången. Hon föreslår kl 9. Jag säger att jag hör av mig om det blir ändrade planer. Vi säger puss och lägger på.
Bra jobbat, styrt dejt, trodde jag.
ca 2 timmar senare ringer hon 2 ggr utan att jag hör det, jag ringer tillbaka 45 min senare och förstår nog vad hon vill.
Hon börjar med: Jag hoppas verkligen inte du blir ledsen nu men jag måste göra en sak ikväll. Jag borde här sagt att det inte är någon fara med mig men att jag förstår att det kan bli svårt för henne att klara sig levande genom kvällen utan mig. Tydligen ska hennes farmor ha släktträff som hon måste gå på, den börjar 8 och hon vet inte om hon kommer hinna in till stan så att vi hinner ses.
Jag beklagar mig och säger att jag ju precis har gjort mig iordning, tvättat kläder, sminkat mig, målat naglarna. Hon får dåligt samvete. Säger att hon verkligen hade velat träffas, det är inte det. Jag säger att hon kan ringa om hon kommer in tidigare än väntat, jag kommer nog gå ut med några vänner ändå.
Hon säger att om det ändå inte blir så att vi ses ikväll så kan vi ses nån annan dag snart, och frågar hur det ser ut för mig i resten av veckan och helgen. Jag säger att jag är fullbokad tills på fredag kväll.
Avslutandet av samtalet var inte så bra men men.. jag svamlar något om att hon kan ringa ikväll om hon kommer till stan, annars så kan vi se hur vi gör de närmsta dagarna. Ta det lugnt, hejdå. Hon säger puss puss.
onsdag 22 augusti 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar